ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Toepassing: Alle verkopen, leveringen en werken die door ons worden uitgevoerd, verlopen volgens deze algemene
voorwaarden. Ze hebben steeds voorrang op de algemene voorwaarden van de klant en ze worden geacht door de klant
aanvaard te zijn wanneer deze binnen de drie dagen na ontvangst van deze voorwaarden geen schriftelijke opmerkingen
heeft gemaakt.
2. Offertes: bij elke offerte worden deze voorwaarden overgemaakt en ze maken er integraal deel van uit. Elke offerte is
vrijblijvend tot wij een schriftelijke bevestiging hebben ontvangen dat de offerte aanvaard is geworden door de klant. Zelfs
na aanvaarding van de offerte behouden wij het recht om de werken of leveringen niet uit te voeren of niet aan de
afgesproken prijs uit te voeren wanneer zou blijken dat de technische uitvoering zoals voorzien in de offerte onmogelijk is
of ernstig bemoeilijkt zou worden door omstandigheden die op het ogenblik van het bevestigen van de offerte niet door
ons gekend waren. In het geval dat de werken niet of tegen een gewijzigde prijs zouden moeten uitgevoerd worden heeft
de klant het recht om de opdracht te annuleren, waarbij eventueel betaalde voorschotten integraal worden terugbetaald
en zonder dat er verdere annuleerkosten zullen verschuldigd zijn.
3. Opdrachten die in uitvoering langer dan een jaar zouden kunnen duren vanaf de bevestiging van de offerte, geven aan
ons het recht om voor het tweede en de volgende uitvoeringsjaren een jaarlijkse indexaanpassing van de gangbare prijzen
toe te passen.
4. Klachten: Enkel een schriftelijke klacht, aangetekend opgestuurd binnen de 10 dagen na ontvangst van de factuur, kan als
geldig protest van de factuur worden beschouwd. In dat geval kan de betaling slechts worden opgeschort voor dat gedeelte
van het factuurbedrag waarop het protest betrekking heeft.
5. Betaling: De facturen zijn betaalbaar op de aangegeven vervaldatum of, indien deze niet op de factuur vermeld is, binnen
de maand na ontvangst van de factuur. Bij overschrijding van de betalingstermijn en na het toesturen van een
ingebrekestelling aan de klant zal er een nalatigheidsinterest van 0,5% per begonnen maand achterstal worden
aangerekend. Bovendien zal de klant bijkomend gehouden zijn om een forfaitaire schadevergoeding te betalen voor de
extra administratie en inningspogingen. Dit bedrag is 5% van het totaal openstaand, vervallen factuurbedrag met een
minimum van 100 EURO.
6. Voorschot: Bij het afsluiten van de overeenkomst mag er aan de klant een voorschot worden aangerekend. Het juiste
bedrag wordt in onderling overleg bepaald. Zolang het voorschot niet betaald is hebben wij het recht de werken of
leveringen op te schorten. Wanneer de klant na betaling van het voorschot afziet van de levering of aanneming, blijft het
voorschot als schadevergoeding door ons verworven. Mocht het voorschot onvoldoende zijn om de gemaakte kosten en de
reeds geleverde prestaties te dekken, zal de klant gehouden zijn om dit saldo nog bijkomend te betalen.
7. Overmacht: In geval van een onvoorzienbare omstandigheid, die volkomen buiten de wil van de betrokken partij gebeurt
en waarvan de gevolgen niet konden vermeden worden, heeft de andere partij het recht om de overeenkomst te verbreken
zonder dat er een verbrekingsvergoeding verschuldigd is. Partijen rekenen af tot op het ogenblik dat de overmachtssituatie
zich voordoet. Met overmacht wordt gelijkgesteld: de situatie waarin een van de partijen failliet of in vereffening gaat.
8. Eigendomsvoorbehoud: De goederen blijven eigendom van de verkoper tot de volledige betaling van het factuurbedrag.
Bij niet-betaling van de factuur heeft de verkoper het recht de geleverde goederen terug op te halen, zonder gerechtelijke
tussenkomst. Bovendien heeft de verkoper bij het onbetaald blijven van facturen een retentierecht op alle goederen die
voor de werf van de klant werden besteld en die zich nog bij de verkoper bevinden. De kosten die ingevolge het uitoefenen
van het retentierecht ontstaan, komen ten laste van de klant.
9. Procedures: Alle mogelijke geschillen tussen partijen omtrent de samenwerking, uitvoering der werken en betalingen
worden voor de rechtbanken van Kortrijk gebracht. Tussen partijen is het Belgisch recht van toepassing.
10. Foto's: Foto's die werden genomen door de installateur voor, tijdens en/of na de werken mogen gebruikt worden op
alle mogelijke kanalen. foto's zullen genomen worden enkel en alleen van de werken en installatie, zonder de gegevens en
van de klant bekend te maken